2010. március 31., szerda

Mai ebédünk - tejszínes ragu

Gondolom mindenki találkozott már az unalomig lerágott csonttal, mit főzzek ma?
Ma én is így voltam ezzel. Ilyenkor nem esem olyan hatalmas pánikba, hagyom a dolgot, és mikor már nagyon szorít az idő ( délelőtt 11h), akkor kitépem a hűtő ajtaját. Még nem fordult elő, hogy az anyai akarat, ne győzedelmeskedett volna az üresedő hűtő vagy az ötlettelenség fölött.
Ma is így történt, aminek egy isteni halas-sonkás tejszínes ragu lett az eredménye.
Hozzávalók: 2 db fagyasztott keszeg
                     1 kis fej vöröshagyma
                     10 dkg húsvéti parasztsonka
                     4 szem koktélparadicsom
                     1 dl zabtejszín
                     10 dkg Liga margarin
                     só, bors
A sütőt beállítottam 200 fokra. A halat mikróba felengedtem, sóztam, enyhén borsoztam. Tűzálló tálban 1-1 diónyi vajra ráhelyeztem, letakartam alufóliával és a forró sütőbe toltam. A fólia alatt 10 percig pároltam, majd fólia nélkül a halat mindkét oldalát még 5-5 percig sütöttem.
Közben a hagymát apróra vágtam, vajon megdinszteltem, rádobtam a kockára vágott sonkát, és azt is sütöttem kb. 5 percig. Ezután következett a zabtejszín. Amikor a tejszín felforrt, levettem a tűzhelyről, és a felkockázott paradicsomokat beleforgattam. 
Mikor a  hal kihűlt, jó alaposan kiszálkáztam. Az ujjammal csipkedve, kis darabokban ez is belekerült a raguba.
Az illata és az íze is mennyei volt. A fiúknak nagyon ízlett. Majd elfelejtettem, rizzsel tálaltam, de durum lisztből készült tészta is nagyszerű hozzá.
A húsvéti sonka helyett bármilyen más sonkafelvágott is megteszi ha az van otthon. Illetve a zabtejszín helyett használhatsz nyugodtan növényi tejet, csak akkor egy kevés keményítővel vagy liszttel kell sűríteni a ragut. A paradicsom helyett is tehetsz bele mást, a gyerkőc gusztusának megfelelő zöldséget. Pl.: borsó, brokkoli, karalábé, répa.
Ha pici babának szeretnéd elkészíteni, akkor a ragut pürésítsd botmixerrel és a rizs maradjon a darabos, vagy ha tésztával készíted, azt vágd fel kisebb darabokra.
Mindenkinek jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails