2010. június 24., csütörtök

Cukkini

Tegnap este csöngettek. Vajon ki lehet ilyen későn??? Iti néni volt a szomszédból, 3 óriásira nőt cukkini társaságában. Nagyon megörültünk neki, a fiúk imádják. 
Az első cukkini tortám után a férjem már tavasszal elkezdi mondogatni, hogy a cukkini tortáról ne feledkezzem meg idén sem. De erről a következő bejegyzésben írok majd bővebben, mert azt nem lehet csak főszereplőként szerepeltetni. 


A mai írásomban a töltött cukkiniről szeretnék megemlékezni.
A fiúk meglátva a három ÓRIÁS cukkinit örömtáncot lejtettek. Azonnal elnevezték őket: Apa cukkini, Anya cukkini és Gyerek cukkini lett a nevük. Megkértek, hogy a legnagyobb darabot, aki nem más mint az Apa cukkini, készítsem el holnap ebédre. A nagysága miatt, adta magát az ötlet, hogy töltve kerüljön az asztalra.
Reggel ébredés után Apa cukkinit megmostam, kettévágtam, a magos részét kikanalaztam, megsóztam és félretettem.
1 fej hagymát megpucoltam, apró darabokra vágtam, kevés olajon üvegesre pirítottam, majd a darált húst (pulyka) hozzáadva aranybarnára sütöttem. Amíg a hús sült egy lábosban készre főztem a rizst.
A megsült húshoz adtam még apróra vágott snidlinget, oregánót és 6 levél mentát, majd a rizst is hozzákevertem.
A cukkiniből kiöntöttem a levét, amit a só miatt engedett és megtöltöttem a rizses, zöldfűszeres hússal. A tetejére a fagyasztóból felengedett növényi tejfölt kentem.
A megtöltött cukkiniket egy nagy tepsire tettem, aláöntöttem 1 dl vizet, és 180 fokos, előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.
Tálaláskor a héját levágtam. Amikor kicsit öregebb vagy jelen esetben nagy a cukkini érdemes a héjától megszabadulni, mert kicsit kemény, fás vagy kesernyés az íze. A kisebb, fiatalabb darabokról azonban vétek lenne levágni.

1 megjegyzés:

  1. Elég guszta! Én kis "kelyheket" szoktam a nagyobb cukkinikből készíteni. Magyarul karikákra szelem, a közepét kivájom, abba teszem a tölteléket, így mindenkinek van egy-egy kis adagja.
    Kíváncsi leszek a cukkini tortádra!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails