2010. július 11., vasárnap

Hűsítő levesek - barack, cukkini

Vettem 1 kg barackot, de valamiért a fiúk nem voltak nagyon oda érte. Anyai szigor hatására pár darab elfogyott, a többi viszont fonnyadozni kezdett a hűtőben.
Hogy ne a komposztba kössön ki a drága és szerintem nagyon finom barack, csináltam belőle gyümölcsleves.


Tejszínes barackleves, pirított mandulával
Hozzávalók:
5 szem őszibarack
4-5 szem szegfűszeg
3 nagyobb darab fahéj
1/4 db citrom
4 evőkanál cukor
2 dl zabtejszín vagy bármilyen növényi tejszín
pirított mandula
A barackokat alaposan megmostam és kockákra vágtam ( a héját rajta hagytam, ne vesszen semmi kárba). Lábosba tettem és annyi vizet öntöttem hozzá, hogy ellepje.
Hozzáadtam a cukrot, egészbe került bele a negyed citrom, a fűszereket egy teatojásba tettem, hogy ne kelljen vadászni utánuk.
Fedő alatt felforraltam és még pár percig hagytam főni. Én a gyümölcsöket, zöldségeket sosem főzöm teljesen puhára. Szeretjük, ha van egy kis roppanóságuk. Amikor pedig turmixolom őket még kevésbé főzöm meg, így a fontos anyagok, vitaminok nem mennek tönkre.
A pár perc főzés után kiveszem belőle a citromot és a fűszereket. Átöntöm a turmixgépbe és jó alaposan pürésítem. Ha kész visszaöntöm a lábosba és főzés nélkül hozzákeverek 1 doboz zabtejszínt.
A szeletelt mandulát, száraz serpenyőben megpirítom.
A levest hidegen, pár szem gyümölcsel és a mandulával diszítve tálalom.


Pár bejegyzésnél  korábban már említettem, hogy a szomszédban rendíthetetlenül nagy mennyiségben terem a cukkini. Így mi is részesülünk a bőséges termésből.
Ebből lett egy újabb cukkinis recept és egy "mennyei nyami leves" (Gergőt idéztem).

Cukkinikrémleves pirított kockákkal és petrezselymes-citromos "pesto"-val


Hozzávalók:
30 dkg krumpli
                                             30 dkg cukkini                                              
só, fehérbors
5 szál kakukkfű
2 dl zabtejszín vagy más növényi tejszín
1 fej vöröshagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
1/2 dl olaj
pár szál petrezselyem
1 teáskanál citromlé


Olajon üvegesre pirította az apróra vágott vöröshagymát, mikor kész hozzáadom a szintén apróra vágott fokhagymát és a krumplit. Rárszor átkeverem, majd annyi vizet öntök hozzá, hogy ellepje. Mikor a krumpli félig megfőtt hozzáadom a cukkinit és megint öntök hozzá  vizet, sózzom, borsozom.
Amikor a zöldségek megfőnek, beleöntöm a turmixgépbe, hozzáadom a kakukkfüvet és összepürésítem. Ha megvan, visszaöntöm a lábosba és főzés nélkül hozzákeverem a zabtejszínt.
Ebédig a hűtőben pihen. Ezt a levest már előző este is ellehet készíteni és másnap délelőtt lehet a játszótérre menni vagy más programot szervezni.
Tálalás előtt adagonként fél szelet kenyeret megpirítok, majd kisebb kockákra vágok.
A petrezselymet felaprítom és a citromlével együtt az olajhoz keverem.
A hideg leves tetejére teszem a kenyérkockákat, majd a zöldséges olajat rácsorgatom.

1 megjegyzés:

  1. Hű, ez mind a kettő nagyon fincsinek hangzik! Ki fogom próbálni :-)
    Megsütöttem a tortát is, mind egy szálig elfogyott. Sütöttem egy sima és egy kakaós adagot, közé eperdzsemet tettem, tetejére tortabevonó, gumimacik és színes tortadara került. A gumimacikért harc folyt :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails