2010. augusztus 27., péntek

Csokis - körtés sütemény

A nagyszülőknél idén is sokat termett a körtefa. Pár napja mi is kaptunk belőle, ezért tegnap leültem a gép elé és elkezdtem körtés sütiket keresni.
Találtam egy jónak tűnő receptet. Csak 2 tojás kell az eredeti elkészítéséhez, így megpróbálkoztam vele. Ez nekem jól bevált szokás lett, hogy azt a receptet amihez 1-2 db tojás kell, azt lehet pótolni szódabikarbónával vagy sütőporral és egy kevés növényi tejjel. Így elkészítve az ételt ugyanolyan állagot és ízt kapunk mint az eredeti.
Van, hogy a fűszerezésen is variálok, így történt ez most is. Plusz a körtéket nem a tésztával együtt sütöttem meg, hanem utólag kerültek a sütire. Nem tudtam, hogy mennyire eresztenek levet. (lásd eredeti recept)


Csokis - körtés süti
Hozzávalók:
4 db körte
15 dkg liszt
12 dkg cukor
15 dkg Liga margarin
2 evőkanál kakaópor
1/2 csomag sutőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál vaníliakivonat
Amit én találtam ki hozzá:
2 kanál darált dió
1 teáskanál fahéj
3/4 dl növényi tej
krémhez:
2,5 dl növényi tej
1 csomag vaníliás puding
3 dkg cukor


A száraz hozzávalókat egy tálban összekevertem. A margarint felolvasztottam és a tejjel együtt hozzáadtam a lisztes keverékhez, majd jól kikevertem a tésztát.
26 cm-es tortaformába öntöttem, 200 fokon 20 percig sütöttem.
A tejet felforraltam és a csomagoláson leírt módon megfőztem a pudingot.
A körtéket megpucoltam, magházukat kivettem és felszeleteltem. A pudingot a kihűlt tésztára kentem és rátettem a körte szeleteket.


Az eredeti recepthez 2 db tojás kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails