2010. augusztus 30., hétfő

Szept. 1. kezdődik az óvoda 2.rész

 Ilyen volt.

Az első részben írtam arról, hogy a tejallergiásoknak a tápszer nem fedezi a napi kalcium szükséglet teljes egészét. Tehát a tápszer mellett is nagyon tudatosan kell vásárolni, már ami a mennyiségi szükségleteket jelenti.
Miután úgy döntöttünk, hogy abbahagyjuk a cumisüvegezést és pohárból nem fogadta el a tápszert, konzultáltunk a gyermekorvosunkkal. Ezt mindenkinek javaslom! 
Amikor az influenzával kapcsolatos védőoltásról volt szó, akkor a következőt hallottam egy tévé interjúban: "Nem kell fűt-fát, azaz több orvost megkérdezni. Akiben bízunk annak a szakmai véleményére adva, azt követve döntsünk."
Azóta én ehhez tartom magam. Ha van valamilyen eldöntendő kérdés, amivel nem boldogulok, mindig ugyanazt az orvost kérdezem meg és az általa javasolt dolgokat tartom be.

Tomi tehát 3 évesen még mindig kapta az esti tápszert, mellette a tejpótló élelmiszereket, amik ha lehet kalciummal dúsítottak. Ezek kalcium mennyiségeit a nap végén összeadtam és ha szükséges volt lefekvés előtt a korall kalciummal pótoltam a hiányzó mennyiséget.
Egy idő után azonban az esti tápszer adása is tiszta kabaré volt. Legalábbis a drága fiunknak. Végig beszélgetni akart, többször abbahagyta az evést, de ha le akartuk fektetni újra sírt a tápszerét. Volt, hogy 40 percig tartott 200 ml tápszer megevése. Nagyon fárasztó volt, sok energiát kivett belőlünk.
Mivel a kalcium port már így is kapta úgy döntöttünk, hogy az esti tápszert is elhagyjuk. Szerencsére ezzel még könnyebb dolgunk volt mint a délivel.

Amíg a tápszert kapta bármilyen növényi tejjel próbálkoztam nem itta meg. Próbálkoztam cukorral, mézzel, kakaóval ízesíteni, de egy korty után nem volt hajlandó tovább inni.
Amikor abbahagytuk a tápszert, azonnal elkezdte a zabtejet inni. Igaz lehet az a régi, tapasztalatokon alapuló mondás, hogy a szervezet megérzi mire van szüksége.
Hatalmas kő esett le a vállunkról. 2 dl kalciummal dúsított zabtejben 240 mg kalcium van, ami  napi 2 adag tápszernek felel meg.

Az esti lefekvés szertartáshoz azért kezdetben hiányolta a tápszert, ezért kitaláltam neki egy mesét, amivel könnyen a mi oldalunkra tudtam állítani és már ő kérte, hogy ne kapjon tápszert.
Azok a gyerekek, akik sok kalciumot esznek meg a tejjel, joghurttal , mákkal, szardíniával és egyéb élelmiszerekkel nagyon erősek lesznek mire oviba kell menniük. Megerősödik a csontjuk és sokkal gyorsabban fognak futni a társaiknál. Megerősödik a foguk és ők lesznek az Angyalkák az ebédnél, mert ők tudják jól megrágni az ennivalót és mindet megenni. Ha sok kalciumot eszik, akkor nagyra nő és szeptemberbe biztosan fog majd oviba menni, mert nagy ovis fiú lesz belőle. Természetesen ezt megtoldottam azzal, hogy Rita doktor néni is ezt mondta nekem, aki majd megméri és biztosan örülni fog neki, hogy mekkorát nőtt.

2 nap múlva úgy kezdődnek majd a reggeleink, hogy mindkettő gyerkőcünket ébresztgetni kell reggel, mert a kicsi is megkezdi az ovit.
A férjemmel bízunk benne, hogy megfelelő döntéseket hoztunk ahhoz, hogy testileg jó kondícióban legyen az ovi megkezdéséhez.

Mindenkinek sok sikert és kitartást kívánok a zökkenőmentes átmenetekhez. Olyan  bizalommal teli kapcsolatot a választott orvosotokhoz, ami nekünk megadatott.
Köszönetet szeretnék mondani a két algyői védőnőnek is, akik lehetővé teszik azt, hogy heti rendszerességgel találkozzunk a hasonló problémákkal küzdő szülőkkel.  

 Ilyen lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails