2010. augusztus 26., csütörtök

Vegetáriánus GYÜMÖLCSÖS TÚRÓTORTA

Akik gyermekei tejallergiával, tojásallergiával vagy egyszerre mindkettővel küzdenek és az internetet is sokat bújják, biztosan rájöttek arra, hogy érdemes a vega gastroblogokat olvasgatni, mert sok receptet lehet ezekről az oldalakról begyűjteni.
Ha még új vagy ebben a témában, akkor figyelmedbe ajánlom ezt a lehetőséget a diéta bővítésére.
Én szívesen nézegetem az Édes kötelesség és a Fitt anyuka blogokat.
A vega gyümölcsös túrótorta a www.hobbifozocske.blogspot.com oldalról való. Ikres barátainkat vártuk vendégségbe (Atit és Nórit) amikor rászántam magam erre a süteményre. Utólag kiderült mindenki nagy öröméra.

  
Gyümölcsös túrótorta
Hozzávalók:
 tésztához:
1/2 csésze darált dió ( eredetileg mandula )
1/2 csésze zabpehely megőrölve
1 csésze teljes őrlésű tönkölybúzaliszt
1 teáskanál fahéj
10 dkg bio margarin
1 és fél evőkanál méz
csipet só
 „túró” töltelékhez:
1/2 csésze köles
2 csésze víz
1/2 csésze kesudió
1/3 csésze méz (  vagy agavé szirup )
1 citrom leve és héja
2 teáskanál vaníliakivonat
 szószhoz:
2 csésze gyümölcs, ribizli és áfonya vegyesen ( eredetileg szeder ) + egy – két marok a díszítéshez
2 evőkanál cukor
1/4 csésze víz
1 teáskanál citromlé
1 teáskanál fahéj
2 evőkanál kukoricakeményítő kikeverve 3 evőkanál vízzel


A süti elkészítésének menetét azzal kezdeném, hogy nem volt minden itthon a hozzávalókból, így ezt a receptet is modosítottam egy kicsit.
A tésztához fele-fele arányban használtam diót és mandulát, így jött össze a negyed csésze. Bio margarin helyett Ligat használtam.
A túróhoz szükséges kesudió mennyiség sem volt meg, de a fagyasztóban volt pont ennyi mennyiségű, kesudióból készült növényi tejfölöm, ezt használtam fel.
A gyümölcsöntethez szedret használtam, amihez nem tettem fahéjat.

A tészta száraz hozzávalóit összekevertem, majd a mézzel és a vajjal tésztát gyúrtam belőle. 30 percre betettem a hűtőbe, majd akkorára nyújtottam, hogy  egy 26 cm-es kapcsos tortaformába 2 cm-es pereme legyen.
170 fokos sütőben, 10 percig sütöttem. Amikor a tészta elhült akkor tettem bele a tölteléket.
A kölest megfőztem a vízben (amikor felforrt még 5 percig főzöm és a lángról levéve 5 percig fedő alatt állni hagyom). Átöntöttem a turmixgépbe majd a többi hozzávalóval együtt simára pürésítem. A mézet lassan csorgattam hozzá, hogy nehogy túl híg legyen.
A túrótölteléket miután elhűlt  a  tésztába öntöttem és egész estére a hűtőbe tettem. Az eredeti recept szerint, a hűtőben legalább 4 órára kell töltenie.
A gyümölcsöt másnap reggel csináltam meg. A szedret a cukrot és a vizet feltettem főni, mintha lekvárt főznék. 20-25 percig főztem, szitán átnyomtam, visszaöntöttem a lábosba és a keményítővel összefőztem. Egy nagyon sűrű, piros zselészerű anyagot kaptam. 
Ezzel bekentem a sütemény tetejét és megszórtam a félretett gyümölccsel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails