2010. augusztus 21., szombat

Végre LASAGNE

Már megmondani sem tudom milyen régóta keresek tojásmentes lasagne tésztát. Annyi dobozt olvastam már el és az összetevők között mindig ott volt a tojás.
Csütörtökön a Corában jártam bevásárolni és a polcon észrevettem egy csomagolást amit eddig nem láttam. Leemeltem és mohon, reménykedve olvasni kezdtem:


Azonnal a kosaramba tettem és hazáig arról álmodoztam, hogy milyen szószt készítek és azt milyen fűszerekkel ízesítem majd.

Paradicsomos lasagne
Hozzávalók:
25 dkg tojásmentes lasagne tészta
40 dkg darált hús (pulykamell)
5 db közepes nagyságú paradicsom
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kis doboz sűrített paradicsom
3 dl víz
bazsalikom, oregánó


A hagymákat megpucoltam, kevés olajon üvegesre pirítottam. A hagymát mindig megszórom egy csipet sóval, így levet enged és nem ég oda.
Amikor a hagyma kész, belekerül a darált hús. Ezt addig kevergetem amíg mindenhol fehér nem lesz, így nem sül össze nagy darabokba, hanem szép pörgős lesz.
Közben egy kisebb lábasban vizet forralok. A paradicsomokat a csumás részüknél kereszt irányban, nem túl mélyen bevágom. A lobogó vízben hagytam fürdőzni őket 1 percig, majd hideg vízbe téve lehúztam a héjukat. Ezután kockára vágtam, majd a félig megsült húshoz adtam.
Ekkor kerül bele a sűrített paradicsom és a 3 dl víz is. Alaposan elkevertem, megsóztam és fedő alatt lassú tűzön, időnként megkevergetve puhára főztem a húst.
Amikor a paradicsomos hús alatt elzártam a gázt, akkor tettem bele a friss zöldfűszereket.
Egy hőálló tál aljába kiszedtem pár kanál szósz, erre került rá az első réteg tészta, majd egy újabb adag szószt, majd újra tészta, majd ...
Fontos, az utolsó réteg szósz legyen ami teljesen fedje be a tésztát.
Mi szerencsések vagyunk, mert a kazeinre nem allergiások a fiúk, így a lasagne tetejére csízió sajt került.
180 fokos sütőben 30 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails