2010. október 27., szerda

Diós kelt sütemény - orosházi banán

Már megint rátaláltam egy nagyon ötletes sütire. Kevés munka, szuper külcsín és sok-sok elismerés a családtól.
Erre a receptre Móninál bukkantam rá, aki a Praktikák sok gyerekhez c. blog szerzője.

Orosházi banán
Hozzávalók:
40 dkg liszt
20 dkg rétes liszt
2, 5 dl zabtej
10 dkg szója joghurt
1 csomag szárított élesztő
6-7 evőkanál cukor
1 kávéskanál só
2 marék dió ledarálva

A tejet és a joghurtot meglangyosítottam. A liszteket kimértem egy keverőtálba, közepébe mélyedést csináltam, beletettem 4 evőkanál cukrot (a maradék cukor a dióhoz kell), rászórtam az élesztőt és ráöntöttem a joghurt, tej keverékét. Amikor az élesztő megkelt, hozzáadtam a sót és meggyúrtam a tésztát.
1 óráig langyon helyen kelesztettem, majd újra átgyúrtam.
A tésztából vastag hurkát formáztam és 9 egyenlő részre osztottam. Ezeket még elfeleztem, mert amikor elkészültem az első darabbal láttam, hogy egy kisgyereknek hatalmas darabok lesznek.
A korongokat kerek formára kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a cukros dióval és feltekertem.


Hosszába egy pizza szeletelővel félig bevágtam, majd a szétvágott részeket visszahajtottam a tészta két oldalához.


Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, 15 percet kelesztettem.
180 fokos sütőben 20 perc alatt barnás pirosra sülnek. Ha a nagyobb darabokkal készíted, akkor 25 perc szükséges a sütéshez.



Gergő azt mondta, hogy szerinte egy szívecskére hasonlít, Tomi egy pálmafát lát benne.:))

Az eredeti recepthez tejföl, 1 db tojás kellett és fahéjas cukorral készítették.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails