2010. november 26., péntek

Pénteki rovat - HÉTVÉGI MENÜAJÁNLAT

SZOMBAT
Sült hal színes pürével és fokhagymás-kapros tejszínnel
Hozzávalók:
60 dkg afrikai harcsafilé
Kotányi grill halak fűszersó
2 dl zabtejszín
1 teáskanál szárított kaprot
2 nagy gerezd fokhagyma
70 dkg krumpli
15 dkg növényi vaj
2 db közepes cékla

A húst megmosom, megtörlöm, 4 ujjnyi széles csíkokra vágom és mindkét oldalát megszórom  fűszersóval. Fóliával letakarva, 15-30 percre visszateszem a hűtőbe.


A krumplit megpucolom, felkockázom és sós vízben puhára főzöm. Amikor kész, leöntöm róla a vizet és 10 dkg vajjal összepürésítem, ha kell sózom.
A céklát héjában megfőzöm. Megpucolom, kisebb darabokra vágom és a maradék 5 dkg vajjal ebből is pürét készítek.
Serpenyőben olajat hevítek és a halakat oldalanként pár perc alatt megsütöm.
Végül jön a tejszínes szósz. 1 evőkanál olajon az apróra vágott fokhagymát addig pirítom, míg illatos nem lesz. Ekkor hozzáadom a kaprot, és pár másodpercig azt is hagyom az olajban illatozni, majd felöntöm a zabtejszínnel. Egyet rottyantok rajta és kész.
A krumplipürét a tányér közepére halmozom, ráteszem a halat, a halra ráteszek egy kevés céklapürét és a végén meglocsolom a fokhagymás-kapros zabtejszínnel.




VASÁRNAP
Mandarinos sütőtök krémleves
Hozzávalók:
1 kg sütőtök
3 szál újhagyma
1 db nagy krumpli
2 dl zabtejszín
2 evőkanál méz
4 db mandarin

A tököt kettévágtam, magját kiszedtem. 180 fokos sütőben megsütöttem.
A hagymát feldaraboltam, kevés olajon megpároltam, hozzáadtam a megpucolt és felkockázott krumplit és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Megsóztam és fedő alatt puhára főztem a krumplit.
A megsült tököt kikanalaztam a héjából, hozzáadtam a krumplihoz és botmixerrel összepürésítettem.
Öntöttem még hozzá vizet, belefacsartam a mandarin levét, hozzáadtam a tejszínt, a mézet és összefőztem. Ha még így is sűrűnek tűnik, akkor vízzel lehet hígítani. Ha túl hígra sikerült, akkor kevés növényi tejjel elkevert keményítővel érdemes sűríteni.
Száraz serpenyőben pirított mandulával megszórva tálaltam.



 Fűszervajas pulykamell baconbe tekerve
Hozzávalók:
60 dkg pulykamell
1 csomag füstölt bacon
20 dkg növényi vaj
2 teáskanál szárított kakukkfű
1 dl fehér bor
só, bors

A húst megmosom, megszárítom és ujjnyi vastag szeletekre vágom. Párszor rácsapkodok a klopfolóval, megsózom és pihenni hagyom.
A vajat villával áttöröm, hozzáadom a sót, borsot, kakukkfüvet és alaposan elkeverem.
2 szelet szalonnát egymás mellé teszek úgy, hogy egy picit fedjék egymást. A baconre teszem a húst, azt megkenem a fűszervajjal és feltekerem.
Kisebb tepsibe szorosan egymás mellé teszem a húsokat, alá öntöm a bort és alufóliával letakarom.
180 fokos, előmelegített sütőbe teszem. 40 percig párolom, majd a fóliát levéve 10 perc alatt megpirítom a tetejét.
Vajon párolt répával és rizzsel tálaltam.
 


DESSZERT
Zserbó
Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg növényi vaj
1 dl növényi tej
6 dkg cukor
1 cs. szárított élesztő
töltelék:
30 dkg darált dió
15 dkg cukor
1 nagy üveg sárgabaracklekvár
máz:
1 tábla étcsoki tortabevonó

Az élesztőt a langyos tejben, egy csipet cukorral megkelesztem. A vajat szétmorzsolom a liszttel, beleteszem a cukrot, az élesztőt és összegyúrom.
A tésztát 3 felé osztom, mindhármat egyenlő nagyságúra nyújtom. A tepsit kivajazom és beleteszem az első lapot. Megkenem lekvárral rászórom a cukros diót és befedem a következő lappal, a lekvárt és a diót ismét ráteszem, majd az utolsó lap is rákerül.
A tésztát egészen a tepsi aljáig megszurkálom villával és fél órát kelesztem.
180 fokon, 30 percig sütöm.
Amikor már langyos, a gőz felett felolvasztott csokit egyenletesen elkenem a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails