2010. november 27., szombat

Tejmentes, tojásmentes TÚRÓGOMBÓC

Valamelyik nap Klaudia barátnőm hívott, hogy van egy csomag tofuja, hamarosan lejár a szavatossága mit tudnék ajánlani.
Sült tofut ajánlottam neki zöldséges rizzsel vagy tésztával. A másik ötletem a fittanyuka blog volt.
Másnap lelkesen újságolta, hogy a blogon talált egy tofuból készült túrógombócot. Megcsinálta és nagy sikere volt. Aznap délután beugrottam és én is megkóstolhattam. A meglepetéstől szóhoz sem jutottam, olyan volt az íze, mint az eredetinek.
Ma ebédre elkészíttetem. Annyira lelkes vagyok, hogy nem bírom ki a következő pénteki rovatig, már most meg kell veletek osztanom a receptet.

Vega túrógombóc
Hozzávalók:
(20 darab lesz belőle)
2 doboz natúr tofu 600g
6 evőkanál cukor
4 evőkanál zabliszt
6 evőkanál búzadara
1 citrom leve és héja
4 evőkanál zabtejszín

A tofut felkockáztam. A citrom levével, héjával, és a zabtejszínnel együtt  turmixgépben összepürésítettem.


Áttettem egy mélyebb tálba és a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam.
Pont olyan masszát kaptam, mintha egy laza, tojással és túróval készült gombócot készítettem volna. Folpakkal letakarva fél órát pihent a hűtőben. A hűtőből kivéve gombócokat formáztam belőle.


Lobogó, sós vízben kifőztem (5-6 perc). Majd pirított zsemlemorzsában megforgattam.
Növényi gyümölcsjoghurttal, pudinggal vagy natúr szójajoghurt, kevés cukor és kókuszreszelék keverékével, porcukorral megszórva lehet tálalni. Az eredeti recept szerinti joghurtos öntet is tökéletes.


Klaudia barátnőm finom liszttel, mandarin levével és héjjával készítette.
Az övé ilyen volt:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails