2010. december 21., kedd

Kókuszos - mandulás - narancsos keksz

Most sajnos nincs időm bevezetőt írni a sütihez. A fiúk már nagyon lesik az órát, hogy a mézeskalácsnak, ami a fát fogja díszíteni, mennyi időt kell még a hűtőben töltenie.
Ezt a kekszet tegnap sütöttem. Nagyon finom lett és a havas hegycsúcsokat juttatja az eszembe, mert majdnem fehér marad sütés után is. A kókusztól kicsit rücskös lesz a felszíne, ami a jégkristályra emlékeztet.


Kókuszos-mandulás-narancsos keksz
Hozzávalók:
20 dkg liszt
15 dkg növényi vaj
10 dkg cukor
4 dkg darált mandula
4 dkg kókuszreszelék
1/2 narancs reszelt héja
1 evőkanál narancslé
2 evőkanál zabtej vagy zabtejszín

A lisztet szétmorzsoltam a vajjal és a többi hozzávalóval együtt összedolgoztam a tésztát.
1 órára hűtőbe tettem. 0,5 cm vastagra nyújtottam, felvágtam egyenlő kockákra. Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem, majd 180 fokos sütőben 10 percig sütöttem.
Az alja lesz csak éppen barnás, de így lesz jó. Nem kell tovább sütni, mert kemény lesz. Amikor kisült puha volt, de mára keményebb lett.
Ezért azt ajánlom, hogy kicsit vékonyabbra is lehet nyújtani, de csak 8 percig sütni. Lekvárral vagy valamilyen tej, tojásmentes krémmel összeragasztani. Szerintem így meg fogja tartani a puhaságát.


A kocka formán is lehet változtatni. Én legközelebb csepp formákat fogok kivágni, összeragasztom őket baracklekvárral és a csúcsukat olvasztott csokiba mártom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails