2011. január 6., csütörtök

Házi májkrém

Tavaly készítettünk pulyka kolbászt. Idén is tervezzük, de idő hiányában még nem biztos az időpont. Mivel sokat beszélünk róla, már nagyon hiányzik a "pulykatoros" hangulat.
Így ma reggel elkészítettem egy házi májkrémet. Hihetetlen finom, pikáns. Már alig várom, hogy a család is megkóstolja.

Házi májkrém
Hozzávalók:
1/2 kg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
1 fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
2 teáskanál kakukkfű
1/2 teáskanál szerecsendió
4 nagyobb darab fajéj 
2 evőkanál olaj 
10 dkg növényi vaj vagy liba, kacsazsír


A hagymákat nagyobb szeletekre vágtam. 2 kanál olajon és 5 dkg vajon, fedő alatt megpároltam.
A hagymázhoz hozzáadtam a kockára vágott májat, fűszereket és fedő alatt készre sütöttem. Kb. 5-8 perc.
Én a fahéjat Jami Oliver flavour shakerben porrá törtem. Ha nincs amiben megtudnátok őrölni, akkor szűk fél teáskanálnyit tegyetek az őröltből vagy egészben adjátok a májhoz és pürésítés előtt vegyétek ki a fahéj darabokat.
Amikor a máj megsült, átszedtem egy jénai tálba, hozzáadtam a maradék vajat és botmixerrel pürésítettem.
Amikor elhűlt, betettem a hűtőbe. Kenyérre, zsömlére kenve fogom vacsorára tálalni. Ilyenkor télen, savanyúságot vagy bio csirát fogunk enni hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails