2011. január 7., péntek

Pénteki rovat - HÉTVÉGI MENÜAJÁNLAT

Szombat
Zöldfűszeres tejszínben forgatott rántott hal
Hozzávalók:
60 dkg afrikai harcsafilé
1 doboz zabtejszín
3 teáskanál hal fűszersó
15 dkg kukoricapehely
olaj



A halat szeletekre vágom és megsózom. A tejszínben elkeverem a fűszersót, a kukoricapelyhet mozsárban durvára töröm.
A halszeleteket megforgatom a tejszínben, majd a kukoricapehelyben és zsírpapírral bélelt tepsibe teszem. Olajjal megspriccelem, majd a 190 fokos előmelegített sütőben 25 perc alatt pirosra sütöm.
Répás krumplipürével tálaltam. A felkockázott krumplit és 2 szál karikára vágott répát sós vízben megfőzöm. Növényi vajat hozzáadva, botmixerrel pürésítem.



Karácsonyra hozott a Jézuska egy Jamie Oliver flavour shaekert. A recept húsos részét a shaekerhez járó receptekből választottuk ki a férjemmel. Amikor a leírásnak megfelelően elkészítettem a fűszerkeveréket, megint rájöttem, hogy a minőségért pénzt kell áldozni. Nagy várakozással nyitottam ki a shaekert, miután végeztem a rázásával. Nem csalódtam.


Vasárnap
Karibi csirkecomb rizzsel és joghurtos barackkal
Hozzávalók:
6 db felső csirkecomb
1 teáskanál egész fahéj
4 szem szegfűszeg
1 teáskanál szárított kakukkfű
1/2 teáskanál szemes bors
1 teáskanál durvaszemű só
1 teáskanál pirospaprika
2 db citromhéj
1 gerezd fokhagyma
joghurtos barack:
fejenként 1 db barack
1 doboz natúr szója joghurt

A shaekerbe beletettem a kemény fűszereket, fahéjat szegfűszeget, borsot. Fél percig ráztam, majd hozzátettem a többit. Újabb fél perc fizikai munka és az eredmény a fenti képen látható.
A húsokat megsóztam, majd bekentem a karibi fűszerkeverékkel. 
A tepsit kikentem olajjal, beletettem a fűszeres husikat, lefedtem alufóliával.
180 fokos előmelegített sütőben 40 percig sütöttem, majd a fóliát levéve 10-10 perc alatt pirosra pirítottam a combok mindkét oldalát.
A barackbefőttet fel kell kockázni, majd hozzákeverni a joghurthoz. A képeken látszik, hogy csak a barackot tettem a tányérokra. Ez azért van, mert nem volt otthon joghurt. De már az első falat után éreztem, hogy az ízeket tökéletesen kiegészítené egy semleges ízű, selymes állagú szósz. Legközelebb biztosan így készítem el.
A köret párolt rizs. Ezt egy kisebb sütőformába szedtem, kicsit megnyomkodtam a tetejét. A tányért a forma tetejére tettem, majd megfordítottam őket. Így könnyen kiborítható a rizs anélkül, hogy kiszóródna.


Desszert

Ezt most nem készítettem el, de a linkelt oldalon recepttel, képekkel együtt megtaláljátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails