2011. január 31., hétfő

Pizza

 Amikor még gyermektelen párost alkottunk a férjemmel, minden pénteken pizzát rendeltünk vacsorára.
A pizza iránti rajongásunk akkor sem szűnt meg, mikor megszülettek a fiúk és az sem lehetett akadály, hogy Szegedről elköltöztünk Algyőre. Mivel Algyőre nem szállítottak pizzát, ezért nagyon gyorsan ki kellett találni, hogy hogyan oldjuk meg a péntek esti pizza vacsoránkat. Ekkor kezdtem el a pizzát itthon sütni.  Rém egyszerű és hatalmas élmény a mai napig az asztalra tenni a saját készítésű pizzát. Nekem ez a tevékenység ugyan olyan szívet melengető, mit a házi sütésű kenyér.
A harmadik akadály ami a rendszeres pizza evés útjába állt, a fiúk tejallergiája. De persze, sikerült ezt is leküzdeni. Szerencsére a fiúk a kazeinre -tejfehérje egyik fajtája- nem allergiások, így a pizzára csízió sajt került.
Tudom, hogy a tejallergiások közül sokan nem fogyaszthatják ezt a terméket, ezért nem került fel eddig a pizza receptje a blogba.
A múlt héten Siccikénél olvastam, hogy jan. 29.-én van a vega pizza napja. Kicsit nézelődtem a blogon és megtaláltam a gombás-tofus pizzát. A tofuval már próbálkoztunk úgy, hogy vékonyan rászeltük a pizza tetejére, de nem igazán ízlett. Amilyen formában most került rá, sokkal ízletesebb. De senki ne gondolja, hogy olyan lesz a pizza, mintha rendes sajttal készülne. Az illúzió viszont tökéletes. A látvány is sokat számít, így a gyerkőc ahhoz szokik hozzá, hogy a pizza tetején valami fehér dolognak is kell lenni, mert így pizza a pizza.


Pizza tészta
Hozzávalók 2 db, 28 cm-es formához:
30 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő
1 teáskanál só
1 evőkanál olaj
1,8 dl víz
1/2 teáskanál cukor

 Már nagyon várták a dagasztást.


A vizet meglangyosítom. A lisztet kimérem egy mély tányérba, beteszem a mikróba 15 másodpercre. Ezt azért teszem, mert a kamrából kikerült hideg liszt, nem hűti le a meglangyosított vizet.
A liszt közepébe csinálok egy mélyedést, beleteszem a cukrot, élesztőt és ráöntöm a vizet. 10 percig hagyom kelni az élesztőt. Ezután hozzáadom a az olajat, sót és összegyúrom a tésztát. A tálból kivéve még pár percig gyúrom, majd langyos helyen 1/2 órát pihentetem.
Amikor a tészta megkelt, újra átgyúrom. Ketté osztom, lisztezett felületen mindkét tésztát pizzaforma nagyságúra nyújtom.
A formákat egy-egy csepp olajjal kikenem, beleteszem a kinyújtott tésztákat és mielőtt a szósz és a feltét rákerülne 15 percet hagyom pihenni.


Pizzaszósz
Hozzávalók:
1 doboz hámozott paradicsom
2 evőkanál olaj
1 nagy gerezd fokhagyma
1/2 evőkanál szárított oregánó
1 kis doboz sűrített paradicsom


A paradicsomot lecsöpögtetem, levét kinyomom. A többi hozzávalóval együtt beleteszem egy magas falú tálba és botmixerrel összepürésítem.
A 15 percig pihentetett tésztára kenem.


Sajt helyett tofu
Hozzávalók 1 pizzához:
10 dkg natúr tofu
2 evőkanál zabtejszín
pici só


A tofut és a tejszínt villával összetöröm és rászedem a pizzára.


A feltét szabadon választható. A képeken látható pizzákra, tonhal, sonka, piros kaliforniai paprika, csemege uborka került.
200 fokos, előmelegített sütőben 20 percig sütöm.



3 megjegyzés:

  1. Én vettem Cheezly mozzarella típusú sajtot, tényleg finom, sajtszerű:) A többi típusú Cheezly nem vált be, de a mozzarella nagyon jó.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták!:-) A házi vegán mozzarellával sem rossz egyébként a pizza!

    VálaszTörlés
  3. Patrícia!
    Már én is szerettem volna kipróbálni. De Pest messze van. :(

    Siccike!
    Olvastam és biztosan ki fogom próbálni. Nem volt itthon joghurt, ezért maradt el.
    Köszi a jó ötleteket.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails