2011. február 2., szerda

Gyömbéres bulgur csokikrémmel


Gyömbéres bulgur csokikrémmel
Hozzávalók:
25 dkg bulgur
8 dl növényi tej
1 csipet só
1 evőkanál cukor
1,5 cm-es gyömbér darab
csokikrém hozzávalói:
8 dkg növényi vaj
1 púpos evőkanál kakaópor
3 evőkanál cukor
1 evőkanál növényi tej

A tejet kimérem, beleteszem a bulgurt, a cukrot, a megpucolt gyömbért négybe vágva és a sót. Miután felforrt még 20 percig főzöm, majd lefedve 5 percig állni hagyom. Én ekkor még tettem hozzá 1 dl tejet, mert az összeset magába szívta. Tálalás előtt a gyömbér darabokat kivettem.
A krémhez a vajat 10 másodpercre beteszem a mikróba és a cukorral habosra keverem. Hozzáadom a kakaóport, ezzel is elkeverem. Végül az egy evőkanálnyi tejet is belekeverem. Ezt ne hagyjátok ki, ettől nagyon krémes, lágy lesz a csokikrém.


A férjem, őszibarack lekvárral ette. Így is nagyon finom volt. 
A csokikrémet nagy fiam  (6 éves), Gergő találta ki és készítette el. Az egy kanál tejnél nagyon tiltakoztam, hogy minek, teljesen felesleges. De megígértem neki,  hogy teljesen szabad kezet kap. A végén kiderült ezzel a kevés tejjel lett tökéletes állagú a krém.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails