2011. február 21., hétfő

Túrós batyu


Ezt a sütit megint egy szükség szülte. Volt a hűtőben egy doboz tofu, aminek febr. 22.-én lejárt a szavatossága.Valamit gyorsan ki kellett találnom. Az jutott az eszembe, hogy ha tofuból isteni túrógombócot tudtam csinálni, akkor sikerülhet túrós süteményt is készítenem.

Elkezdtem nézegetni a túrós batyu, túrós bukta recepteket. A batyu recepteknél rájöttem, hogy megegyezik a fonott kalácséval, csak az arányok egy ici-picit mások. Így már össze is állt a tejmentes, tojásmentes túrós batyu receptje.


Túrós batyu
Hozzávalók:
tészta:
töltelék:
30 dkg tofu
3 evőkanál búzadara
1 evőkanál zabpehelyliszt
2 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál citromlé
1 dl zabtej
3 evőkanál zabtejszín
1 marék mazsola
2 darab barackebfőt, 4 féldarab 

A tésztát meggyúrom, fél órára langyos helyre teszem kelni.
A tofut felkockázom és a zabtejszínnel késes robotgépben ledarálom. A zabtejbe beleteszem a cukrot és a mazsolát, felforralom, majd hozzáadom a többi hozzávalót. Pár percig főzöm, fedő alatt 5 percig pihentetem. A barackot akkor teszem hozzá amikor már langyos.
A tésztát kinyújtom 3-4mm vastagra, 10x10cm-es kockákra vágom és rászedem a tölteléket.


A kockák sarkait a töltelék felett összecsípem és egy kicsit megtekerem.
Zsírpapírral bélelt tepsibe teszem. 180 fokos, előmelegített sütőben, 15 percig sütöm.
Amikor kihűlt, megszórom porcukorral.


Ebből a mennyiségből, 20 darab batyu lesz.
Ötlet: a vegán túrós gyümölcstorta töltelékét is fel lehet használni túró helyett. Az eredeti recept szerint ebbe a sütibe kicsit híg. Ezért úgy gondolom, hogy a turmixolás után vagy liszttel vagy étkezési keményítővel még össze kell főzni.

Este ügyeletes voltam a klinikán. Gondoltam letesztelem a sütit. Nem árultam el róla semmit, csak azt, hogy túrós batyu és a kóstolás után kérem a véleményeket. Kivétel nélkül mindenkinek ízlett. Legjobban azt dicsérték, hogy milyen jó citromos és gyümölcsös a túró. :))
Nagyon meglepődtek, mikor megtudták, hogy a túró az tofu. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails