2011. május 23., hétfő

Cseresznyés rizottó brulée

Ma szedtük a cseresznyét. Persze, hogy valami finomság is készült belőle.


Cseresznyés rizottó brulée
Hozzávalók:
20 dkg rizs
2,5 dl víz
1,5 dl zabtejszín
2 dl zabtej
5 evőkanál cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 evőkanál növényi vaj
20 dkg cseresznye
2 evőkanál víz
4 evőkanál barna cukor

A vajat felforrósítottam, ráöntöttem a rizst és addig kevergettem, amíg a rizs nagy része matt fehér színű nem lett. Ekkor 2 részletben hozzáöntöttem a forró vizet. Amikor a rizs a vizet magába szívta, a forró tejet öntöttem hozzá. Belereszeltem a citrom héját és hozzákevertem 4 evőkanál cukrot.
Amikor a tejet is magába szívta a rizs a tejszín következett. A víz, a tej és a tejszín hozzáadásakor és közben is kevergetni kell a rizottót.
A cseresznyét megmostam, kimagoztam. Beletettem egy lábosba, hozzáadtam a vizet és 1 evőkanál cukrot.
Fedő alatt néha megkeverve 10 percig pároltam.


A cseresznyét elosztottam 4 tálkába, rászedtem a rizst. Mindegyik tetejét megszórtam barna cukorral.
A tálkákat rátettem egy pizza formára és betettem a sütőbe grill funkcióra, 5 percre.
A risz tetejét 1 szem cseresznyével díszítettem.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Nálunk még néhány hétbe telik, míg megérik az udvaron a cseresznye, de mindenképp kipróbálom!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails