2011. június 18., szombat

Fokhagymás-kakukkfüves sült paradicsom, cukkinikrémes pirítóssal


Fokhagymás-kakukkfüves sült paradicsom, cukkinikrémes pirítóssal
Hozzávalók:
2 db nagy paradicsom fejenként
1 nagy gerezd fokhagyma
8 szál kakukkfű
2 evőkanál olívaolaj
Cukkinikrémhez:
1 közepes cukkini
1 fej lilahagyma
5 nagy levél bazsalikom
4 evőkanál olíva olaj
só, bors

A paradicsomokat megmostam, félbe vágtam. Olajjal kikent tűzálló tálba tettem őket és a tetejüket megszórtam apróra vágott fokhagymával és a kakukkfűvel.
200 fokos sütőben 20 percig sültek, utána még 10 percig grilleztem.
Mivel a férjem nagy húsevő (én is, de most nem volt hiányérzetem), megkért, hogy tegyek a paradicsomok alá egy kevés kolbászkarikát.
A paradicsomokat csak tálaláskor sóztam meg. Nem szerettem volna, ha sülés közben elveszítették volna a nedvességüket.
A lilahagymát felkockáztam 2 kanál olajon üvegesre pirítottam és hozzáadtam az 1 cm-es kockákra felvágott cukkinit. 5 percig sütöttem,majd robotgépben 4 evőkanál olajjal, a bazsalikommal összepürésítettem, sóztam, borsoztam.
A paradicsom lédús és kicsit savanykás íze, nagyon harmonizált a cukkini édes krémességével.
A férjem végül kapott mellé egy sült debreceni kolbászt is. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails