2011. július 7., csütörtök

Büszkés-mákos kalács


Büszkés-mákos kalács
Hozzávalók:
45 dkg liszt
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 db szójajoghurt
2 dl növényi tej
5 dkg növényi vaj
1 cs szárított élesztő
10 dkg cukor
1 teáskanál só
töltelék:
20 dkg büszke
10 dkg darált mák
12 dkg cukor
0,5 dl víz

A lisztet meglangyosítom, a közepébe mélyedést csinálok. Ebbe beleteszem az élesztőt, 1 teáskanál  cukrot,  ráöntöm a langyos tejet és a langyos joghurtot.
10 perc múlva a többi hozzávaló is belekerül, majd összegyúrom a tésztát. Langyos helyen 1 órát kelesztettem.
Amíg a tészta kelt, ledaráltam a mákot. A büszkét megpucoltam, azaz a szárát levágtam, összeturmixoltam.
Sűrű szitán egy lábasba átszűrtem, hozzáöntöttem a vizet, cukrot és 10 percig főztem. A tűzről levéve belekevertem a mákot,  és 10 percig fedő alatt hagytam puhulni.
Amikor a tészta megkelt újra átgyúrtam. 90 g-os adagokra osztottam, így 12 darabot kaptam. Mindegyik tésztát a lehető legvékonyabbra nyújtottam. Mindegyikbe 2 teáskanál tölteléket tettem, feltekertem, patkó alakúra formáztam.


Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, 200 fokos sütőben 20 percig sütöttem.


A büszkétől hihetetlenül pikáns lesz a süti. Nekem olyan érzésem volt miközben ettem, hogy rengeteg mazsola is van a mákban, de pürésítve. Azaz nagyon intenzíven éreztem a nagy mennyiségű mazsola ízét, de a töltelék állaga nagyon sima selymes maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails