2011. július 3., vasárnap

Fókás torta, házi chips, büszke, egres, köszméte lekvár

Ezen a héten is sok volt az elfoglaltságunk.
Gergő Algyőn volt Lovas táborban, amit rettentően élvezett. Biztosan lesz folytatása is, mert jótékonyan hatott az étvágyára. Ennek azért örülünk nagyon, mert a mandula műtéte után 3 kg-ot fogyott és alig pár dkg-ot sikerült visszahíznia.


Pénteken megsütöttem a keresztlányom fókás tortáját, a 16. születésnapjára.A szokásos tej- és tojásmentes piskótát sütöttem  meg. 1 adagot vaníliásra, 1 adagot kakaósra készítettem. A lapokat félbevágtam, és felváltva egymásra raktam őket. A lapok közé extra csokis krémet töltöttem.



Extra csokikrém
Hozzávalók:
8 dl növényi tej
2 zacskó csokis puding
6 evőkanál cukor
15 dkg étcsoki 

1 dl tejben elkevertem a pudingport. A többi tejet felforraltam, hozzáadtam a cukrot és folyamatos kevergetés közben lassan hozzácsorgattam a pudingot.
Amikor besűrűsödött levettem a tűzről. Hozzáadtam a csokidrazsét, és addig kevergettem, míg elolvadt a pudingban.


Szombatok kivittük a tortát, ami nagy sikert aratott, és gyorsan el is fogyott.
Délután hazafelé jövet a fiúk elaludtak a kocsiban. Itthon áttettük őket az ágyukba és egészen 18h-ig aludtak.
Mivel kint hűvös volt a levegő, kitaláltuk, hogy maradjunk bent a házba és csináljunk egy mozidélutánt.
Összetoltam a fotelt és közös megegyezéssel a fiúk az 51-es bolygót nézték meg. Gyorsan sütöttem nekik egy nagy adag rozmaringos-fokhagymás chipset.
A krumplit meghámoztam, vékonyan felkarikáztam és csíkokra vágtam. A forró olajban megsütöttem két nagy szál rozmaringot és 3 duci gerezd fokhagymát. Amikor megpirultak kivettem őket és megsütöttem a krumplit.
Olyan illatok terjengtek a házban, hogy apa is leadott  rendelést egy adagra.


Amíg ők moziztak én leszedtem egy nagy adag büszkét a veteményesben és bőszen bújtam az antikváriumban beszerzett könyvemet egy szuper recept után.
Rájöttem, hogy a büszke vagy más helyeken köszmétének, egresnek hívott gyümölcsöt nagyon elhanyagolják. Nagyon kevés anyagot találtam róla. Így a könyvben a többi receptben szereplő gyümölcs és cukor arányából indultam ki.
A megy lekvárhoz 50 dkg cukrot írt. Ezt vettem figyelembe, mivel a büszke belseje nagyon édes, de a héja meglehetősen savanykás.
1 kg büszkét megpucoltam, lábasba tettem és hozzáadtam 50 dkg cukrot. 
Felforraltam, majd a legkisebb lángon 1 óráig főztem. A héja még egyben volt ezért azt leszűrtem, turmixgépben pürésítettem és visszaöntöttem a lábasba. Kiforrázott üvegekbe szedtem, rátekertem a tetejüket és 5 percre fejjel lefele fordítottam.


Lefekvés előtt, a meseolvasás után jött a szokásos esti birkózás apával.


4 megjegyzés:

  1. Hű de szeretem az egrest. Errefelé még a piacon sem látok. Már gondolkoztam,hogy be kellene szereznem egy egrestövet. mifelénk egres, de pöszmétének is ismerem. Büszke néven még nem hallottam emlegetni.
    Kisfiad ennyire megviselte a mandulaműtét? Az enyémnek az orrmanduláját vették ki, immár másodszor mert visszanőtt neki, de azóta, jobb az étvágya.

    Ez a fókás torta!! Csodaszép! Gratulálok, nagyon ügyes vagy!

    köszi a Chipsötletet, holnap meg is valósítjuk! :)

    VálaszTörlés
  2. Aranyosak a nyerkőcök, te pedig nagyon ügyes vagy, nem is hallottam még, hogy az egrest büszkének is nevezik. A torta is nagyon szép lett, büszke lehet a kerestlányod rád.

    VálaszTörlés
  3. Patrícia!
    Ha teheted ültessetek. Mi a nagyszülőktől kaptunk egy több éves tövet, amire nem volt szükségük az új háznál.
    Megmentettük és azóta is ontja a mélybordó bogyókat.
    Gergőnek most a torokmanduláját vették ki. 2 hétig fájdalomcsill. él, örültünk ha a folyadékot sikerült bele diktálnunk.
    Sikerült a chips?

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Köszönöm a sok dicséretet. :))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails