2011. július 11., hétfő

Májas BRUSCHETTA


A bruschetta egy olasz eredetű étel, ami nem más mint fokhagymával bedörzsölt pirítós, megpakolva olajos-bazsalikomos paradicsommal. Isteni!
A fiúk pár napja rágták a fülemet sült májért. 
Volt itthon a fagyasztóba fél kilogramm. Kiolvasztottam, és álltam felette, hogy hogyan is készíthetném el úgy, hogy a maradék zöldségeket felhasználjam.
Így jött az ötlet a májas-gombás ragura, pirítóssal és salátával. 
Amikor a fiúk kicsik voltak arra törekedtem, hogy elsősorban gyorsan elkészíthető pempőket készítsek nekik, és inkább az ízekre fektettem nagy hangsúlyt. Amióta a kicsi is nagyobb lett, fontosnak tartom a tálalást is.
És persze a személyes példamutatást. Ha mi szülők sok zöldséget, salátát, főzeléket eszünk a gyerekek is ezt tartják majd természetesnek. Nálunk bejött! :)

Májas bruschetta
Hozzávalók:
50 dkg csirkemáj
8 db közepes gomba
1 fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
olaj
só, bors
gyerekenként 1 szelet, felnőttenként 2 szelet teljes kiőrlésű kenyér
saláta:
fejes saláta
paradicsom
olaj
balzsamecet
bazsalikom

A hagymákat megpucoltam, felaprítottam és olajban üvegesre sütöttem. Hozzáadtam a felkockázott gombát és addig sütöttem míg elfőtt a leve. Ekkor hozzáadtam a szintén kockára vágott májat és megsütöttem.
Amikor kész lett, sóval, borssal ízesítettem.
A kenyeret felszeleteltem, száraz palacsintasütőben egyik oldalukat megpirítottam. A pirított oldalukra rászedtem a májas-gombás ragut.
A salátának valókat felvágtam, összekevertem az olajjal és a balzsamecettel. Megsóztam, hozzáadtam az apróra vágott bazsalikomot (nagyon sokat), majd újra átkevertem.


Gergő azt mondta, hogy mennyei étel volt, de legközelebb több májat csináljak. 
Na, ezért imádok a konyhába szöszmötölni. Szerintem minden szakács álma, az evőeszközök csörömpölése, és az üres tányér. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails