2011. augusztus 29., hétfő

Barackos rétes batyu és egy hernyós könyvjelző


Tegnap vettem észre, hogy a rétes tésztának ma lejár a szavatossága.
A férjem anyukája mondta, hogy a Gergővel egyszer nézték a Paprika TV. Ott látták ezt a sütit és a Gergő nagyokat sóhajtozva mondta, hogy bárcsak Ő is ehetne egyszer ilyet.
Ezen nagyon fellelkesedtem és ma ebédre el is készítettem. A húsleves után 3 darabot evett meg belőle, nekem 1 maradt (nem bántam). :)))

Barackos rétes batyu
Hozzávalók (8 darabhoz):
6 db réteslap
olvasztott növényi vaj
Töltelék:
3 db őszibarack
4 evőkanál natúr szója joghurt
1 evőkanál citrom leve
3 evőkanál cukor
2 evőkanál zsemlemorzsa
1 csapott evőkanál keményítő

A rétes lapokat megkentem  olvasztott vajjal. 3-3 tettem egymás tetejére.
Az első adagot 4 felé vágtam. A közepükre 1 evőkanál tölteléket tettem.
A töltelékhez a barackot megmostam, felkockáztam (a héjukat nem vágtam le), és egy leveses tányérban összekevertem a többi hozzávalóval.
A szembelévő sarkakat összefogtam, majd egy cérnával lazán összekötöttem a tetejüket. Azért nem kell szorosan, mert a sütés alatt képződő gőz nem tudna eltávozni, és a batyuk kidurrannának.


175 fokos sütőben sütöttem. De 10 perc után nagyon barnának láttam a tetejüket, ezért 160 fokon sütöttem tovább még 20 percig.
Amikor kihűltek hegyes ollóval levágtam róluk a cérnát, és bőven megszórtam porcukorral.


A kimaradt rétes lapokból délután ez készült. A töltelék ugyanaz és szintén 3 lapot raktam egymásra. A széleit összecsipkedtem, villával 4 helyen megszurkáltam.


Délelőtt egy hernyós könyvjelzőre is maradt időnk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails