2011. augusztus 11., csütörtök

Diós HAJTOVÁNY


Én még soha nem hallottam erről az édességről, hajtovány. 
Mostanában azonban, már párszor említettem, hogy a kelt tészták formája jobban lázba hoz, mint maga a recept és a hozzávalók. Plusz be is szeretném bizonyítani, hogy egy tésztából mennyi mindent lehet sütni. Az ízesítéssel, és a formákkal minden alkalommal egy teljesen új süteményt lehet alkotni. Senki nem veszi észre, hogy a tészta minden alkalommal ugyan az.
Íme egy újabb példa a tej- és tojásmentes kalács tésztájára.
Az ötletet tőlük vettem: itt, itt, itt, itt.

Diós hajtovány
Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg rétes liszt
2,5 dl növényi tej
1/2 dl olaj
4 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 cs. szárított élesztő
Töltelék:
7 dkg növényi vaj
10 dkg darált dió
8 dkg kristálycukor

Nincs kedvem nem is tudom hányadik alkalommal leírni a tészta dagasztását. Aki még járatlan a konyhában, az itt talál segítséget.
A tésztát langyos helyen 30 percig kelesztettem. Újra átgyúrtam, majd lisztezett felületen vékonyra nyújtottam.
Megkentem a szobahőmérsékletű vajjal, és megszórtam a cukros dióval. A hosszabbik oldalánál kezdve feltekertem. 
A trükk itt kezdődik, a hengert trapéz formákra kell felvágni.


Zsírpapírral bélelt tepsibe tette, fél órát pihentek, és 180 fokos sütőben 20 percig sültek.

Tegnap a szegedi csúszdaparkba töltöttük a délutánt. A diós hajtoványok oda készültek uzsonnára, mint kiderült mindenki nagy örömére. A férjemnek is annyira ízlett, hogy ma is kell egy adagot süssek.  :))


A következő alkalommal sósan fogom a tésztát csinálni. Sonkát, aszalt paradicsomot, pirított magokat vagy apróra vágott, megsütött májat teszek bele. 
Mindenkinek jó ötletelést az ízesítéshez. Ha van kedvetek elkészíteni, és fényképet is csináltok róla, szívesen fogadom. Névvel együtt biztosan kiteszem ide, a bejegyzés végére.  :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails