2011. augusztus 27., szombat

Póréhagymás torta


Ezt a receptet is a Nők Lapjában (2011/33) találtam.
Az eredeti recepthez, tejszín, tojás kell és hús nem volt benne.

Póréhagymás torta
Hozzávalók:
20 dkg liszt
3/4 dl növényi tej
1/4 csomag szárított élesztő
5 dkg növényi vaj
3/4 teáskanál só
1/2 teáskanál cukor
Töltelék:
1 db póréhagyma
1 db pritamin paprika
2 gerezd fokhagyma
1 nagy szál répa
10 dkg füstölt húsos szalonna
1 dl növényi tej
1,5 dl növényi tejszín
1 evőkanál étkezési keményító
só 
szerecsendió
2 marék mandula,  kesudió vagy napraforgómag

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és 30 percig pihentettem.
Közben a fokhagymát felkarikáztam, a pórét kb. 6 centi hosszú csíkokra vágtam, és vajon 2-3 percig dinszteltem. A póréval vigyázzatok! Sokkal könnyebben megég mint a többi hagyma, kevés benne a folyadék.

A  szalonnát (lehet sonka  vagy sült darált hús, de el is hagyható) felkockáztam, a répát nagyon vékonyan felcsíkoztam, és a hagymához adtam.
A tejből, tejszínből, keményítőből, sóból, szerecsendióból besamel mártást főztem.
A tésztát kinyújtottam, kivajazott, kilisztezett formába tettem, villával megszurkáltam. Az aljára szórtam a megpirított és mozsárban összetört magokat. Azért MAGOKAT, mert ebből is, abból is volt egy kicsi itthon. 


Rászedtem a hagymát,  ráöntöttem a mártást, végül a vékony csíkokra vágott paprikával díszítettem.
180 fokos sütőben, 35 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails