2011. szeptember 10., szombat

Mákos puffancs


Ezen a héten szerettem volna a fiúknak valami mákosat sütni, de nem volt rá időm.
Tegnap reggel megláttam Krisztánál a puffancsokat, nem volt kérdés, hogy mit készítek.
Gergő hazaért az iskolából, lecsapott rá és a második falatnál teli szájjal mondta, hogy ennek is jegyezzem meg a receptjét, mert nagyon finom.
Az eredeti recept szerint 1 evőkanál tejföl kell a tésztához. Aki szóját sem szeretne beletenni, annak azt javaslom, hogy egy pici tejet tegyen pluszba bele vagy 1-2 kanál olajat.

Mákos puffancs
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1, 5 dl növényi tej
1 dl víz
4 evőkanál olaj
1 evőkanál szója joghurt
1/2 csomag élesztő
1 teáskanál só
3 evőkanál cukor
Töltelék:
8 dkg darált mák
2 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál mandula aroma (elhagyható)
0,75 dl víz

Először  a tölteléket kell megcsinálni, hogy biztosan kihűljön mire megkel a tészta. Igaz ez olyan kis mennyiség, hogy kevesebb idő alatt is kihül, de én a biztosra mentem.
A mákot ledaráltam, hozzáadtam a cukrot, citromot, aromát, ráöntöttem a felforralt vizet, alaposan összekevertem és lefedtem.
A tejet meglangyosítottam, a liszt közepébe mélyedést csináltam, belemorzsoltam az élesztőt, rászórtam 1 teáskanál cukrot, ráöntöttem a tejet és 10 percet vártam.
A többi hozzávalóval együtt összegyúrtam a tésztát.
Amikor duplájára kelt, újra átgyúrtam és 2 részre osztottam. Külön-külön téglalapokat (20x30cm) nyújtottam belőlük, hosszában ketté vágtam, majd 6-6 téglalapra vágtam fel.
A tészták egyik felét kicsit széthúztam, rátettem 1 teáskanál tölteléket, behajtottam a széleket és feltekertem.


Sütőpapírral bélelt tepsiben, 175  fokon, 20 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails