2011. november 23., szerda

Csomózott mini kalácsok

A tészta változatlan (tej- és tojásmentes kalács), a forma új.
Lacinál láttam meg, aki a formázás egyik koronázatlan királya. Nagyon érdemes benézni hozzá, a jobbnál jobb ötletekért.



Csomózott kalács
Hozzávalók:
30 dkg liszt B80
30 dkg rétesliszt
1 dl zabtejszín
1,4 dl zabtej
5 dkg növényi vaj (Liga, Linco)
3 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 cs. szárított élesztő

A tejet, lisztet meglangyosítottam. A  lisztbe mélyedést csináltam, beleszórtam az élesztőt és 1 teáskanál cukrot, a tejet ráöntöttem és 10 percig kelesztettem az élesztőt.
Amikor már szép buborékos az élesztő, hozzáadom a liszthez a többi hozzávalót, és összegyúrom a tésztát.
Langyos helyen 40 percig kelesztettem. újra átgyúrtam, majd 8 egyenlő részre osztottam.
Az így kapot kis kupacokat, egyenként 3 egyenlő részre osztottam. Letakartam és még 5 percig pihentettem őket, hogy könnyen nyújthatóak legyenek.
Amikor pihentek, egyszerre mindig csak 3 darabot, kb. 25 cm hosszú hurkát formáztam.
Kettőt szorosan egymás mellé tettem, a harmadikat a kettő fölé helyeztem.

 
A felső részt, jobb oldalon lehajtottam.





A bal oldali kettős hurkát megemeltem, és aláhajtottam a jobb oldali vízszintes részt.

 
A kettős hurkát még mindig megemelve tartva a jobb oldali vízszintes részt is aláhajtottam.

 

A kettős hurkákat, amik lefelé néznek, kereszteztem egymáson. Majd a gombócból kiálló négy részt aláhajtottam.




Letakarva 30 percig növögettek. 
190 fokos sütőben 20 perc alatt sültek meg.


Bocsánat a rendezetlen sorokért, de nem tudtam megfelelően rendezni. Nem tudom mi ütött a gépbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails