2011. november 9., szerda

Házi gyümölcsös müzli


Az egyik gasztro újságban olvastam ezt a receptet. Nagyon megörültem neki. Azt gondoltam ki, hogy ez az egészséges finomság bele kerülhet a Mikulás csomagba és az Adventi naptárba is. 
De a puding próbája az evés. Szombaton megcsináltuk a fiúkkal és nagy sikere volt.

Azonban van pár észrevételem a recept kipróbálása után.
1. A tepsi mérete nagyon fontos. A recept szerint 20x30 cm-es tepsit kell használni. Nekem 30x25 cm-es van, de ez túl nagynak bizonyult. Amikor kész lett a müzli nagyon vékony lett, könnyen tört, nem lehetett szeletelni. Legközelebb sokkal kisebb tepsit használok, hogy legalább ujjnyi vastag legyen.

2. Aznap amikor kész lett kicsit kemény, ropogós volt. A kicsinek (4 éves) nehezére esett elrágni. De másnapra sokkal puhább lett.

3. A sütőben töltött időt is szigorúan be kell tartani, mert nagyon könnyen megég. Sőt én legközelebb a sütési időt pár perccel lerövidítem.

Gyümölcsös müzli
Hozzávalók:
15 dkg zabpehely
5 dkg búzacsíra
5 dkg dió (Én mandulát használtam.)
5 dkg napraforgó mag
10 dkg méz
5 dkg növényi vaj
2 evőkanál cukor
1 csipet só
1 kávéskanál vaníliakivonat
15 dkg aszalt gyümölcs

A tepsit kibéleltem sütőpapírral. A fiúkkal beleszórtuk a a zabpelyhet, búzacsírát, napraforgót és a mandulát. Egyenletesen eloszlattam és 160 fokos sütőben 10 percig pirítottam (közben 2 x megkevertem).


Egy lábosban a mézet, cukrot, vajat, van. kivonatot összemelegítettem, és hozzáadtam a zabpelyhes keverékkel együtt az aszalt gyümölcsöket. Alaposan elkevertem, majd visszatettem a tepsibe.
160 fokon, 10 percig sütöttem.
Amikor kihűlt felszeleteltem, azaz felszeleteltem volna, ha nem lett volna nagyon vékony.


Az Adventi naptárba úgy fogom bele tenni, hogy 2 falatnyi darabokra fogom szeletelni, és az egyik oldalát olvasztott étcsokiba mártom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails