2011. november 4., péntek

Sütőtökös - krumplis mini lángos


Még mindig van a próba sütőtökből.
Nem szerettem volna kidobni a maradékot sem, ezért belecsempésztem a reggelinkbe.

Sütőtökös - krumplis mini lángos
Hozzávalók:
35 dkg liszt
12 dkg sütőtök
1 db közepes krumpli
1,5 dl víz
1/2 cs. szárított élesztő
1 teáskanál cukor
1,5 teáskanál só
2 evőkanál olaj

A krumplit és a sütőtököt megpucoltam, felkockáztam és sós vízben megfőztem. Amikor kihűlt villával összetörtem.
A lisztet, vizet meglangyosítottam. A liszt közepébe mélyedést csináltam, beletettem a cukrot, az élesztőt és ráöntöttem a langyos vizet. 10 perc után a többi hozzávaló is belekerült és összegyúrtam a tésztát.


30 perc múlva vastagon belisztezett felületen 1 cm vastagra kinyújtottam a lágy tésztát. 10 cm-es pogácsa szaggatóval kiszúrtam és nagyon forró olajban kisütöttem.
Tejföllel megkenve ették a fiúk.


2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails