2011. december 1., csütörtök

Trüffelkrémes gesztenyegolyók


Trüffelkrémes gesztenyegolyók
Hozzávalók:
50 dkg gesztenyepüré
5 dkg növényi vaj
1 evőkanál porcukor
2 evőkanál rum (én ezt kihagytam)
krém:
1 dl zabtejszín
10 dkg cukor
6 dkg kakaópor (70%-os csokit használtam helyette)
13 dkg növényi vaj

Először a krémet kell elkészíteni, mert meg kell várni míg elhűl. A tejszínt a cukorral felforraltam, a tűzről levéve belekevertem az összetört csokit. Amikor a csoki elolvadt beletettem a vajat is , és addig kevergettem míg az is elolvadt. A kész krémet kiöntöttem egy tálcára és kiettem a teraszra.
Mielőtt használtam volna,  habverővel összekevertem és így töltöttem bele a habzsákba (ezt ki lehet hagyni, gondolom egy teáskanállal is bele lehet tölteni a golyókba).
A gesztenyepürét a puha vajjal és a cukorral egy mélytányérba először villával, majd kézzel összedolgoztam. Falatnyi (gyerek falatnyi ) :) gombócokat formáztam belőle. A golyókba karalábé vájóval nyomtam egy mélyedést és a habzsákba töltött trüffelkrémmel megtöltöttem őket.
Tetejüket mozsárban összetört dióval díszítettem.
A recept pisztáciát vagy mandulát írt. Szerintem a pisztácia a legjobb, mert a zöld héja miatt az a legmutatósabb, de sajna nekem nem volt itthon.


Forrás: Nők lapja konyha, 2011. október

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails