2012. január 30., hétfő

Lilahagymás baconos csónakok


Az  alapötletet  Lacinál láttam, amit tovább gondoltam az alapján, hogy az én hűtőmben mi van.
A formázást nála nézhetitek meg. 

Tomi története a péksütihez:
T:- Anya legyen PIKÁS a tészta.
A:- Pikáns?
T:- Igen! Tegyünk bele fűszert!
Kivettem a dobozt, végig szagolgatta, és az oregánora esett a választása. 
Összedörzsölte a tenyerét, és vigyorogva mondta:
- Jaj de pikás lesz a vacsi. :))

Vacsora közben felkiáltott:
-Apa, te is találták pikát a tésztában?
Apa szerint jól tudja a Vekerdy bácsi, hogy a gyerekek nyelvérzéke kitűnő. :))

Lilahagymás baconos csónakok
Hozzávalók:
20 dkg liszt
20 dkg rétes liszt
2 evőkanál burgonyapehely
2 teáskanál só
1 teáskanál méz
1 cs. szárított élesztő
1,75 dl víz
3 evőkanál olaj
1 teáskanál szárított oregánó
töltelék:
1/2 fej lilahagyma
6 szelet bacon

A lisztet, burgonyapelyhet, sót alaposan összekevertem, és mikróban meglangyosítottam (20mp).
Mélyedést csináltam a közepébe, beletettem az élesztőt, mézet, ráöntöttem a meglangyosított vizet és 10 percet vártam.
Hozzáadtam a fűszert és az olajat, majd 5 percig kézzel dagasztottam a tésztát. Langyos helyen 30 perc alatt a duplájára nőtt.
A tálból kivéve újra átgyúrtam, 6 egyenlő részre osztottam, pár percig pihentek, majd hengert formáztam belőlük, amiknek a két végét elkeskenyítettem.
Zsírpapírral bélelt tepsire tettem a csónakokat és 20-30 percet pihentek.
Ez alatt felkarikáztam a hagymát, és 1 evőkanál olajon lepirítottam. Amikor elkezdett pirulni, hozzáadtam 3-4 evőkanál vizet és egy nagy csipet cukrot. Amikor a víz elforrt, levettem a tűzről.
A csónakok közepét hosszanti irányban, legalább a közepéig bevágtam. Beletettem a hagymát, a félbe hajtott bacont, és megszórtam reszelt sajttal.
175 fokos, előmelegített sütőben 20 percig sültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails