2012. október 25., csütörtök

Vörös bársony torta

Egy ideje már nézem a torta készítős műsorokat, és nagyon vágytam egy vörös bársony tortára.
Hétfőn a fiúk szerettek volna sütizni de nem értem rá, mert a virághagymákat rendezgettem.
Megígértem nekik, hogy másnap valami különlegességgel fogom őket meglepni.


Vörös bársony torta bonbon
Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg cukor
6 evőkanál olaj
2,5 dl zabtej
1 nagy citrom reszelt héja, és leve
1 mokkáskanál szódabikarbóna
piros ételfesték
Krém:
1 cs. puncs puding
3 dl zabtej
2 evőkanál cukor
Végleges massza:
8 dkg növényi vaj
3 evőkanál cukor
2 evőkanál méz


A piskóta hozzávalóit összekevertem. Kivajazott, kilisztezett, 28 cm-es tortaformába öntöttem. Az ételfestéket a tejhez adtam hozzá.
180 fokos sütőben, 25 perc alatt megsütöttem.


A pudingot 2 evőkanál cukorral megfőztem (végül ebbe is tettem egy pici piros ételfestéket). Átöntöttem egy kivizezett műanyag tálba, amiben a végleges masszát állítottam össze. Lefedtem folpackkal, így nem lesz "bőrös" a puding teteje.
Amíg hűlt a puding, a vajat habosra kevertem  3 evőkanál cukorral.
A szintén elhűlt, és kis kockákra feldarabolt piskótát, a cukros vajat, és a mézet hozzáadtam a pudinghoz.
Először villával összetörtem, majd a végén kézzel összegyúrtam. Rugalmas, a gyurmához nagyon hasonló állagú masszát kaptam.
Letakarva, 1 órára a hűtőbe tettem. A hűtőből kivéve, kisebb diónyi gombócokat formáztam belőle.


Majd a megolvasztott étcsokiba mártogattam a gombócokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails