2013. január 26., szombat

Pizza (candida diéta)


A candida diéta legelejétől fogyasztható ez a pizza. A lényeg, hogy feltétként csak zöldségek kerülhetnek rá (hagyma, brokkoli, bab, spenót, cukkini, répa, retek, paradicsom, paprika, káposzta),  és a rendes sajtot is kerülni kell.
A fiúknak nagyon ízlett. :) 
Pizza
Hozzávalók:
Tészta:
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza
1 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál só
2 evőkanál olaj
1,5 dl langyos víz
Szósz:
1 db hámozott paradicsom konzerv
1 duci gerezd fokhagyma
1 csipet
1/2 teáskanál nyírfacukor
1 teáskanál oregánó

A tészta hozzávalóit egy mély tányérba, kanállal összekeverem, majd lisztes felületen átgyúrom. Ha lágy lenne a tészta apránként gyúrhattok bele lisztet.
A kinyújtott tésztát kiolajozott pizzasütőbe teszem. Ennek a tésztának az az előnye, hogy nem kell keleszteni, az összedolgozás után azonnal használható, süthető.
A szószhoz való paradicsomból kinyomom a levét, és a többi hozzávalóval együtt összeturmixolom.
A szószt a tésztára kenem, most vékonyra szelt cukkinit tettem még rá, végül a lereszelt szója sajt zárta a sort.
180 fokos sütőben, 20-25 percig kell sütni.



A tészta készülhet fehér tönkölylisztből vagy felesben teljes kiőrlésű, és fehér tönkölylisztből is.

8 megjegyzés:

  1. Én azt olvastam,hogy a candida diétában a szója is kerülendő. A pizzareceptet köszönöm szépen, nekem nagyon nem sikerült a pizzatésztám, kipróbálom a Tiedet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Patrícia!

      3 héttel ezelőtt voltam egy menü-koordinációs tanácsadáson. Aki tartotta, annak a tudásában maximálisan megbízom.
      Ő azt mondta, hogy heti 1 alkalommal lehet szóját enni.
      Kíváncsi vagyok hogy fog sikerülni! :)

      Törlés
  2. Én is úgy tudom, hogy szója mehet néha :)

    Nagyon guszta a pizzád, kár, hogy a tönkölyt se ehetem :( De a gyerekeknek csinálok :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Teljes kiőrlésű tönköly helyett vajon barna rizsliszttel működhet a dolog??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Klaudia!
      Én még nem próbáltam a rizslisztet. A tönköly előnye, hogy magas a sikértartalma ezért pl. tojás sem szükséges a tészták elkészítéséhez.
      A gluténmentes diétában viszont nagyobb részt rizslisztet használnak, így én azt mondom, hogy nyugodtan próbáld meg. Esetleg csak fél adaggal és ha ne sikerült csak 10 dkg liszt megy a kukába.
      Sikeres próbálkozást, jó sütögetést kívánok! :)
      Móni

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok egy barátnőm megcsinálta rizsliszttel, kicsit száraz lett, de finom. 😁 Most csicseriborsó liszttel kevertem a rizslisztet, jelenleg sül. De jó az állaga. Remélem finom lesz, plusz a tésztába tettem pesztót.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails