2013. február 27., szerda

Almás - vörös áfonyás burek


Almás - vörös áfonyás burek
Hozzávalók:
 2x2 lapos csomag rétes tészta
töltelék:
4 nagy alma (80 dkg volt)
2 marék aszalt vörös áfonya
6 dkg nyírfacukor
2 evőkanál búza dara
öntet:
2 dl zabtejszín
1 evőkanál barna cukor
1 teáskanál sárgaborsó liszt vagy keményítő
1 teáskanál fahéj

Az almát lereszeltem, hozzáadtam a cukrot, és egy lábosban pár percig főztem. Belekevertem a búzadarát, a vörös áfonyát és fedőt tettem rá, hogy a gríz megpuhuljon.
A rétes lapokat széthajtva, 2 evőkanál olaj, és 1 evőkanál víz keverékével megkentem, és az olajjal kikent tepsi aljába tettem 2 lapot. Az én tepsim kisebb méretű, a 2 lapot félbehajtva tudtam beletenni, így 4 réteg tészta lett az alján, és a tetején is.
A rétestésztára ráöntöttem az almás tölteléket, majd a maradék tésztalapokat is bekentem az olajjal félbe hajtogattam, és az alma tetejére is rátettem.
A tésztát óvatosan bevagdostam úgy, hogy az alsó réteg ne sérüljön meg.
Az öntet hozzávalóit összekevertem, és a tészta tetejére öntöttem.
200 fokos sütőben, 30 percig sütöttem. A végén már nagyon sűrűn ellenőrizgettem, mert féltem, hogy megég a teteje, de nem így lett.
Joghurttal leöntve, barna cukorral megszórva tálaltam. 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails