2013. február 25., hétfő

Húsos - spenótos burek

Reggelre ígértem a receptet, de a nagyobbik gyerkőc vírusos torok, és gégegyulladása kicsit átszervezte a napomat.

A szokásos hétvégi kérdésre, hogy mi legyen az ebéd, a férjem válasza, hogy burek.
Számítógépet bekapcsoltam, pár receptet végig olvastam, és végül rábólintottam, hogy meg tudom oldani a dolgot, azaz el tudom készíteni, tej- tojásmentesen is.


Húsos - spenótos burek
Hozzávalók:
50 dkg darált hús
25 dkg spenót
1 nagy szál répa
1 szál gyökér
1 nagy fej vöröshagyma
4 nagy gerezd fokhagyma
1 teáskanál vegamix
1 dl zabtej
3/4 doboz szója joghurt
1 púpos teáskanál sárgaborsó liszt
só, bors, olaj
2x2 lapos rétestészta csomag

A rétestésztát a Coop boltban vettem (saját márka). 
A darált hús lehet bárány, marha, sertés vagy szárnyas (de gondolom most sokan a fejükhöz kaptak).
Én 20 dkg sertés combból, és 30 dkg csirkemellből készítettem el.
A vöröshagymát felkockáztam, olajon megdinszteltem. Először csak a sertés húst tettem rá, amit fedő alatt 5 percig pároltam, és csak azután adtam hozzá a csirkemellet, így egyszerre puhultak meg.
Amikor félpuha volt a hús hozzáadtam a gépben felaprított répát, gyökeret, fokhagymát (lehet reszelni is). Sóztam, borsoztam, és készre sütöttem.
Közben a spenótot megmostam, szárukat  kihúztam, és nagyobb csíkokra vágtam.
A kész húst kiszedtem egy tálra. A serpenyőbe 1 kanál olajon, 1 gerezd, szeletekre vágott fokhagymát megfuttattam, hozzáadtam a spenótot, és fedő alatt megfonnyasztottam.
Amikor kész volt, visszatettem a serpenyőbe a húst, és alaposan összekevertem.
Mire ide értem a mirelit réteslap ki is engedett. A lapokat széthajtva, 2 evőkanál olaj, és 1 evőkanál víz keverékével megkentem, és az olajjal kikent tepsi aljába tettem 2 lapot (az utolsó képen lehet látni, hogy milyen szép tiszta maradt a tepsi, nem ragadt oda a tészta). Az én tepsim kisebb méretű, a 2 lapot félbehajtva tudtam beletenni, így 4 réteg tészta lett az alján, és a tetején is.
A rétestésztára ráöntöttem a húsos tölteléket, majd a maradék tésztalapokat is bekentem az olajjal félbe hajtogattam, és a hús tetejére is rátettem.


A tésztát óvatosan bevagdostam úgy, hogy az alsó réteg ne sérüljön meg.


A tejszínt, a joghurtot, és a lisztet összekevertem. Kicsit sűrűbb lett mint ahogy szerettem volna, ezért kb. 2 evőkanálnyi vizet hozzáadtam, és ezt a keveréket öntöttem a burek tetejére.
200 fokos sütőben, 30 percig sütöttem. A végén már nagyon sűrűn ellenőrizgettem, mert féltem, hogy megég a teteje, de nem így lett.


Magunknak sima joghurttal, Tominak a maradék szójajoghurttal a tetején tálaltam.

Almás - vörös áfonyás burek receptje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails