2013. február 13., szerda

Reform kalács, nemcsak húsvétra

Még egy évvel ezelőtt szentségtörésnek éreztem, ha valaki arra kért, hogy a kalácsot teljes kiőrlésű lisztből csináljam meg. El sem tudtam képzelni, hogy belülről barna színű legyen egy gyönyörű hófehérnek megálmodott foszlós kalács. 
Ez az ellenállásom tegnap megtört. A candida diétám miatt a fiúknak is egyre több félbarna péksütit csinálok, ami nem mindig nyeri el a tetszésüket, de azért meggyűrköznek vele.
Tegnap ilyen megfontolásból készítettem el az első félbarna kalácsot, aminek HATALMAS sikere volt. Gergőnek annyira ízlett, hogy ma az iskolába vitt belőle egy kolbászos szendvicset, mert "Anya ez valami isteni.". :))
A férjem pedig elalvás előtt leadta a rendelést, hogy vacsorára megint kalácsot kér. :)) 

 
Reform kalács
Hozzávalók:
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 dkg fehér tönköly liszt
2 dl zabtej
5 dkg kókuszolaj
1 csapott teáskanál só
1 evőkanál nyírfacukor
1 teáskanál barna cukor
1/2 csomag szárított élesztő

A liszteket összekevertem a nyírfacukorral, a sóval, és mikróban 20 másodpercig melegítettem. A közepébe mélyedést csináltam beletettem a teáskanál barna cukrot, a szárított élesztőt, és ráöntöttem a langyos tejet.
10 perc múlva hozzáadtam a felolvasztott, langyosra visszahűtött kókuszolajat, és összedolgoztam a tésztát. Ha túl lágy lenne a tészta, nyugodtan tegyetek még hozzá fehér lisztet, és dolgozzátok össze.
Langyos helyen 30 percig kelesztettem, majd újra átgyúrtam, és 3 egyenlő részre osztottam.
Pár percig újra pihentettem a tésztát, hogy rugalmas legyen, és könnyen lehessen formázni. 3 egyforma hurkát formáztam belőlük, és összefontam őket. 
Kilisztezett formába tettem, még 15 percet pihentettem, majd 180 fokos sütőben 25 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails