2013. április 22., hétfő

Kacsazsíros, konzervdobozban sült tönkölykenyér

Ezt a formázást Illés Kriszta oldalán pillantottam meg, és azonnal jött az érzés, hogy én is akarom.
A második gondolatom pedig az volt, egy nagy mosoly társaságában, hogy itt a válasz a férjemnek miért gyűjtöm mániákusan az üres konzervdobozokat. Ha nem sorakoznának a kamrában a polcon, nem tudtam volna megsütni ezt a csodát.
Az ötletből a formázás megmaradt, de a recept saját.


Kacsazsíros konzervdobozban sült tönkölykenyér
Hozzávalók:
25 dkg fehér tönkölyliszt
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 dl tisztított víz
2 teáskanál himalaya só
1 teáskanál barna cukor
1 csomag szárított élesztő
5 dkg kacsazsír

Az élesztőt a cukros vízben megkelesztem. Közben a sót elkeverem a lisztben, hozzáadom az élesztőt, a megolvasztott kacsazsírt, és összegyúrom.   
Langyos helyen 30 percig kelesztettem. Amíg kelt 4 konzervdobozt kibéleltem sütőpapírral, úgy, hogy az aljára külön kört vágtam, az oldalánál pedig túlért a papír.
Amikor a tészta megkelt átgyúrtam, 4 egyenlő részre osztottam. Hengert formáztam belőlük, és beleállítottam a konzervdobozokba.



Előmelegített sütőben, 180 fokon 35 percig sütöttem. 


Osztatlan sikert arattak a kis süveg kenyerek. :)
Ha gyerekeket várunk vagy gyerekzsúr lesz nálunk biztosan ezt a formát választom a szendvicsekhez. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails