2013. április 12., péntek

Tönkölykenyér


Tönkölykenyér
Hozzávalók:
30 dkg bio teljes kiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg fehér tönkölyliszt
1 csomag szárított élesztő
1 teáskanál barna cukor
2 teáskanál himalaya só
2,7 -3 dl tisztított víz
2 evőkanál olívaolaj

A recept természetesen elkészíthető fehér cukorral, asztali sóval, és sima csapvízzel is.
A lisztet összekevertem a sóval. A lisztet és a vizet is meglangyosítottam.
A liszt közepébe májedést csináltam, beletettem a cukrot, élesztőt, majd ráöntöttem a langyos vizet.
10 perc után hozzáadtam az olajat is, és bedagasztottam a tésztát.
A víz mennyiségét azért adtam meg változónak, mert a liszt minősége nagyban befolyásolja, hogy mennyi folyadékkal lesz megfelelő a állaga.
Én ezzel úgy vagyok, hogy a lágyabb tésztát könnyebb egy pici liszttel korrigálni, mint egy keményebb tésztába beledagasztani a vizet.
30 percig langyos helyen kelesztettem, újra átgyúrtam, formáztam.
Zsírpapírral béllt formába tettem, amit előtte kicsit megliszteztem.
180 fokos sütőben, 25 perc alatt sütöttem készre.


2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, nagyon fincsi lett! Én egy kicsit nedvesebben szeretem a kenyeret, eléggé nehezen sült meg, de megérte kivárni. Közben elkezdett száradni, akkor megolajoztam a tetejét, így kicsit csatakos, de fini!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails