2013. május 6., hétfő

Bagett

Szombaton volt a névnapom, amire a fiúktól a rég vágyott bagett sütőformát kaptam.
Gyorsan felkerestem Limara oldalát, és vasárnap házi bagett volt a reggeli. :)


Bagett
Hozzávalók:
Elő tészta:
20 dkg liszt
1,3 dl víz
4 dkg élesztő
Tészta:
50 dkg liszt
3,2 dl víz
1 dkg élesztő
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
1 késhegynyi aszkorbinsav

Az elő tésztát összegyúrtam, majd szobahőmérsékleten letakarva 10 órát pihentettem. Ezt este készítettem el.
Reggel az elő tésztával együtt a maradék hozzávalókból tésztát gyúrtam, ami 30 perc alatt a duplájára kelt.
A fél óra után átgyúrtam, és 6 egyenlő (20 dkg) részre osztottam. Legközelebb csak 4 bagettet készítek ennyi tésztából, mert túl vékonyak lettek.


A formázást ITT nézhetitek meg.
200 fokos sütőben 20 percig sült az első adag. A mi ízlésünknek kicsit túlsült, ezért a következő adagot 180 fokon sütöttem.


Legközelebb kipróbálom az édes változatot is, sok-sok aszalt gyümölccsel és dióval.  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails