2013. június 21., péntek

Zöldséges tepsis sültcsirke

Ez a recept nekem tökéletes egy nagyon meleg nyári napra. Nem csak azért mert sok idény zöldség kell hozzá, hanem a reggeli órákban amikor még a lakásban is hűvös van összeállítjuk, és ebéd előtt 1 órával betolva a sütőbe nem igényel több időt.


Zöldséges tepsis csirke
Hozzávalók (4 főre):
4 egész csirkecomb
1-1 közepes fej vörös, lila hagyma, és
fokhagyma
2 db cukkini
2 db nagy répa
50 dkg újkrumpli
só, vegamix
rozmaring, kakukkfű
3 evőkanál olaj
1/2 citrom leve

A hagymákat megpucoltam, a fokhagymát gerezdjeire szedtem, a vörös és lila hagymát félbe majd ujjnyi vastag szeletekre vágtam.
A répát felkarikáztam, a cukkinit nagyobb darabokra vágtam, mert hamarabb puhul, a krumplikat nagyságtól függően félbe vagy negyedbe vágtam.
Egy nagy tálba betettem az összes zöldséget, sóztam, vegamixeztem, meglocsoltam az olajjal, és alaposan összekevertem.
Zsírpapírral bélelt sütőbe borította a zöldségeket, majd a tálban visszamaradt olajban a húst is megforgattam, sóztam és a zöldségek közé nyomkodtam.
Előmelegített 200 fokos sütőben 50 percig sült. Tálalás előtt meglocsoltam a fél citrom levével. Természetesen vétek nem a tepsiből kínálni. :)
Én paradicsomból, uborkából készült balzsamecetes salátával tálaltam.


A fokhagymát semmi pénzért ne hagyjátok ki. Valami hihetetlenül krémes,édeskés íze lesz a tepsiben sülve.
Ha szeretnétek füstölt (nem füstölt, főtt!!!) húsos szalonnát is kockázhattok a tetejére vagy a combokat 1-1 baconbe tekerve tehetitek a zöldségek közé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails